Selasa, 25 Mei 2010

BARAT MULA KAJI HASAN AL-BANNA

Dari facebook Pak Khalid jaafar "Baru pulang dari makan malam di rumah duta Jerman meraikan sarjana-sarjana Jerman yang menyertai International Seminar on Germany and Islamic Culture. Turut hadir adalah penulis biografi pertama Hassan al-Banna dalam bahasa Barat" (sila Klik)

Ini perkembangan baik. Nampaknya, barat sudah mula mengkaji seorang tokoh Islam yang hebat dan Unik ini, Imam Hasan Al-Banna.

sekian

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Syaikh, ini yg ana dpt bila buka link FB tu :

This content is currently unavailable

The page you requested cannot be displayed right now. It may be temporarily unavailable, the link you clicked on may have expired, or you may not have permission to view this page.

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Tidak apa yg nak dibanggakan kalau barat yg mengkaji ... ia nanti akan jadi bahan manipulasi ....ingat kot pak khalid sendiri yg mengkaji atau pengkaji2 dari PAS ....

Tanpa Nama berkata...

1.Itulah mentaliti puak hang!puak kapiaq/puak barat barat puji sikit!tenguk sikit!perasan semacam!
2.Hang tenguklah sejarah!puak barat atau puak kapiaq yang dok puji islam tu masuk islam ke oii!!kalau depa tepersona dengan tokoh islam!tertarik dengan agama Islam!!lama dah depa masuk islam oii!
3.Depa puji!depa kaji!ada lah maksud sebaliknya oiii!!maksud untuk kenakan puak islam!!
3.Paling geli hati!bila boss puak kapiaq harbi!LKY singapura pi melawat kelantan!makan puji sakan puak Pas kelantan!ambiq gambaq!!siarlagi dalam blog nik aziz!!LKY dok gelak dalam hati!kelantan lambang memunduran islam!!lambang kelemahan pengurusan dan pentadbiran islam!!jauh beza antara singapura dengan kelantan!dari belbagai segi!!
4.Dah agak puak hangni!tak dapat baca yang tersirat puak-puak kapiaq ni!!