Sabtu, 3 Oktober 2009

UMNO SENTIASA TAKUT DENGAN AL-QURAN


UMNO SENTIASA TAKUT DENGAN AL-QURAN

Utusan Malaysia menukilkan tulisan awang selamat yang bertajuk ”apabila Gobala memetik ayat al-Quran” (sila Klik). Dalam artikle itu, diberikan gambaran bahawa gobalakrishnan yang tidak beragama Islam itu, tidak mempunyai kelayakan untuk memetik mana-mana ayat Al-Quran pun dalam menyampaikan ceramah.

Semasa krisis rampasan kuasa di perak, UMNO juga pernah mengherdik tindakan YB Nga Kor Meng yang membaca al-Quran. Herdikan itu disokong pula oleh seorang mufti yang berlebelkan Tan Sri, dengan dakwaan ia bercanggah dengan islam.

Pelik bin ajaib dengan pemikiran orang UMNO yang mendakwa beragama Islam ini. Mereka amat marah, apabila wujud orang bukan Islam yang sudah mula membaca Al-Quran, tetapi mereka tidak pernah mengambil tahu tentang bagaimana semakin wujudnya orang Islam yang berbangsa melayu yang semakin hari semakin tipis kemampuan mereka membaca Al-Quran.

Apa yang nyata, hakikat UMNO adalah, mereka sebagai golongan yang tidak pernah mengikut al-Quran dengan ikhlas. Al-Quran diikuti, pada perkara yang sesuai dengan kehendak nafsu mereka. Adapun yang bercanggah dengan kehendak nafsu, sudah pasti Al-Quran akan tidak dilayan, malahan diabaikan sedemikian rupa.

Di zaman dahulu, seperti amalan UMNO ini sering dilakukan oleh kaum yahudi; kaum yang mementingkan perkauman Bani Israel berbanding kebenaran. Keadaan yang sama sudah berlaku kepada parti perkauman melayu yang bernama UMNO. Justeru, tidak hairan jika dikatakan UMNO dan Yahudi; kedua-duanya mempunyai kesamaan yang amat ketara.

Takut kepada Al-Quran, sememangnya berlaku kepada UMNO. jika mahu dimarahkan kepada orang islam yang membaca Al-Quran, sudah pasti dirasakan seperti amat pelik. Tetapi, mereka akan berani menghalang orang bukan islam dari membaca Al-Quran, dengan pelbagai hujjah-hujjah yang hakikatnya berpaksikan nafsu syaitan keyahudian mereka.

Jika dibaca balik kisah di zaman terdahulu, kita akan dapat lihat bagaimana wujudnya kebencian dan ketakutan orang kafir Quraish terhadap bacaan Al-Quran itu sendiri. Seorang sahabat Nabi bernama Zubair bin Al-Awwam pernah bercerita bagaimana takutnya orang-orang kafir Quraish terhadap Al-Quran. Pada mereka, jika Al-Quran didengari oleh rakyat Makkah, sudah pasti mereka akan ditolak. Justeru, ketika Abdullah bin Mas’ud datang kepada mereka membacakan al-Quran dengan suara yang merdu, menyebabkan mereka sanggup memukul Abdullah bin Mas’ud sehingga luka.

Keadaan ini yang sedang berlaku kepada UMNO. Apabila wujud manusia – terutama ahli politik – berhujjah dengan al-Quran, pasti mereka akan menggunakan berbagai-bagai cara dan kaedah, bagi menutup mulut manusia tersebut dari membaca al-Quran.

Justeru, bagi menghadapi UMNO, jadikanlah al-Quran sebagai sandaran berhujjah. Sudah pasti, UMNO tidak akan bersedia berhujjah balas.

Sekian

p/s : kalau seseorang itu dikuasai oleh jin Kafir, kaedah yang paling berkesan adalah membaca ayat-ayat al-Quran. Nampaknya, keadaan yang sama juga perlu dilakukan terhadap manusia yang dikuasai pemikiran UMNO.

Wallahu ’Alam


Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
4 Oktober 2009 * 4:17 pagi

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

taniah ustaz kerana banyak baca..

Indonesia memang kaya buku terjemahan.

Semoga dengan membaca kita dapat membuka minda dengan berfikir.

Pertentangan pendapat tidak salah, ia rahmat bagi orang menghargai ilmu.

kirim salam pada Pak Khalid

Wan ziarahsufi