Ahad, 2 Januari 2011

USTAZ NAZRI DIN BERANI, BATUAPI PENAKUT


[1]

KUALA LUMPUR, 3 Jan: Ketua Dewan Pemuda PAS Larut Nazri Din menyelar tindakan Ketua Pemuda Umno bahagian yang mungkir janji untuk berdebat isu Melayu Islam.

Beliau yang kecewa dengan ketidakhadiran Mohamad Anuar Arifin pada debat yang dijadual malam semalam mendakwa, pemuda Umno penakut dan hanya pandai bermain wayang.

"Pemuda Umno dilihat cuba bermain wayang apabila satu persatu alasan diberikan untuk mengelak dari menyertai debat dan itu sudah disyaki sedari awal lagi.

"Buktinya sehingga tepat hari dan masa yang dijanjikan untuk berdebat, pemuda Umno masih lagi menyorokkan diri disebabkan takut untuk berdepan dengan pemuda PAS di pentas debat," kata Nazri kepada Harakahdaily. [sila klik].

[2]

baru-baru ini, Adukataruna mencabar Batuapi@suhaimi embong berdebat secara terbuka. Tetapi dia tidak mahu dengan seribu satu alasan. Pepatah ada menyebut, "berani kerana benar" dengan maksud, "takut kerana tidak benar".

"sejak bila Suhaimi embong berani berdepan?" soal seorang kawan bekas wartawan harakah yang pernah berselisih pendapat dengan Suhaimi embong suatu masa dahulu.

Sambil tersenyum aku menjawab, "batu api berani, takkan suhaimi embong takut kot?"

"ada bedakan dua tu?" jawab kawan itu pantas.

"eh. Kan Batu Api nafikan dia Suhaimi embong?" aku memprovoke.

"dalam kaedah cerapan penulisan, tulisan tu bukan Batuapi menafikan dia sebagai Suhaimi embong, tapi seperti suhaimi embong menafikan dia sebagai batu api"

"Oit.. sempat ko perati yer?"

"kelakarnya, Suhaimi Embong nafikan bahawa dia bukan batuapi, tp guna blog batuapi.. hahahaha" ujarnya lagi sambil ketawa.

senyuman sahaja yang boleh aku lemparkan, kerana memahami ada orang yang terkantoi.

sekian

1 ulasan:

BatuApi @ FireStone berkata...

Jemput Hadir pada 7 Jan 2011 di Rusila dan 31 Jan 2011 di Ureka MSK

Jangan tak datang