Khamis, 24 Disember 2009

ADUH,.. KANTOI LA PULA

ADUH,.. KANTOI LA PULA

Sufian mempunyai problem besar, iaitu dia sukar untuk menahan kentutnya. Apabila rasa nak terkentut, mesti dia akan lepas sahaja angin kentutnya, waima di hadapan khalayak ramai.

Dia dijadual berkahwin dengan seorang anak gadis pilihan ibunya. dia tidak mempersoalkan pilihan ibunya. padanya, pilihan ibu adalah pilihan yang terbaik bagi dirinya.

Cumanya, kebimbangan yang bersarang dalam dirinya adalah, tentang problem sukar menahan kentut. Dia bimbang, pada malam pertama perkahwinan, dia terkentut yang akan didengari oleh isterinya.

MALAM PERTAMA

Pada malam perkahwinan, Sufian agak sukar untuk tidur. Dia menjeling kepada isterinya, didapati isterinya sudah melelapkan mata.

Perutnya tidak selesa. Dirasakan mahu dilepaskan angin kentut. Dijeling kepada isterinya, kelihatan isterinya sudah tidur. Makanya, dia melepaskan kentutnya.

”mesti bini aku tak dengar punya” bisik hati Sufian

Tidak lama kemudian, dia terasa hendak kentut lagi. Dia menjengok kepada isterinya, didapati sedang tidur nyenyak. Lalu, dia pun melepaskan angin kentutnya lagi. Jadinya, pada malam itu, sebanyak dua kali Sufian melepaskan angin kentutnya.

Keesokkan paginya, ketika Sufian bersama isterinya sarapan pagi. Sufian bertanya kepada isterinya.

”malam tadi, U ada dengar apa-apa tak?” soal Sufian

”tak ada la... Dua kali I tak dengar” jawab Isteri Sufian ringkas.

Sekian

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

errr....sufian bertukar jadi azman kat tengah tengah tu...

Tanpa Nama berkata...

Namanya mesti sufian azman kan....