Rabu, 23 Disember 2009

JAWAPAN BALAS – ISU SUMPAH LAKNAT

JAWAPAN BALAS – ISU SUMPAH LAKNAT

Berikut adalah, e-mail yang aku dapat ekoran article desakan sumpah laknat terhadap MP PADANG TERAP;

"saudara bakistani,ana sentasa ikuti penulisan ustaz dlm blog...ana rasa pergeseran ustaz dan mp padang terap ustaz selesai secara peribadi...tak perlu ustaz letak dalam blog..lebih-lebih lagi melibatkan org tua kita kerana bagi ana org yg cerdik dia tidak akan dengar sebelah pihak...ana bimbang nanti terbongkar pula yg buruk disebelah ustaz...bagi saya KEMAAFAN ADALAH HADIAH YANG TIADA TERNILAI...kurangkan pergeseran dan musuh adalah strategi hebat seorang PENDAKWAH"

Makanya, aku ingin memberi penjelasan terhadap serangan itu secara terbuka, kerana tidak ada apa lagi yang hendak disembunyikan.

Perkara tersebut adalah seperti berikut;

1- MP Padang Terap sudah melampau dalam serangan. Bukan sekadar menyerang peribadiku, tetapi sudah sampai mengaibkan bapaku kepada beberapa orang, termasuk beberapa orang dari kalangan pelajar Universiti.
2- Aku dimaklumkan perkara ini, bukan seorang atau dua orang sahaja, tetapi aku menulis desakan sumpah laknat setelah aku dimaklumkan oleh orang yang ke 13.

Apa yang aku mahu;

AKU MENUNTUT MP PADANG TERAP MEMOHON MAAF SECARA TERBUKA, KERANA DIA TELAH MELAKUKAN FITNAH TERHADAP AKU ITU DENGAN SEBARKANNYA KEPADA ORANG RAMAI !! – BERSIHKAN NAMA AKU DARI FITNAH YANG DILAKUKAN.

Sekian

P/s : Dikhabarkan, ada pertemuan MP PADANG TERAP dengan beberapa orang untuk "cover" dia setelah aku menulis tuntutan sumpah laknat. Mengapa perlu jumpa orang tertentu? Aku hanya tuntut, pemohonan maaf secara terbuka sahaja.

Wallahu 'Alam


Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com


- Tropicana
23 Disember 2009 * 4:00 petang


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam..aiii ust,br kn kutuk skali dah melenting??xkan yg byk2 ust duk, perli,tuduh,malukan org lain tu xdpt kuatkan jiwa ust sndr kot??relekzlah ust, br adil,ust malukan org lain dlm blog,ramai org bc..ala MP P.Trap br ckp kat 13 org,kalu nak d bandingkan antr 'keje' ust ngn MP p.Terap..ishhh..jauh bza maa..kurang2 ust dah sebar dan 'ckp' kat 10 ribu org!!huhu..kelakar la plak ngn sikap ust..sy rs cam Allah nak bls blk jr kat ust..LU PIKIR LA SENDR!!

akumurid berkata...

Biasalah kalau kena pada diri sendiri baru terasa pahit, kalau menelangi hal org lain mesti rasa hebat dimata manusia, belajar sampai bumi anbiya pun kalau perangai tak macam ambiya tak berguna gak, kenapa albakistani tidak membuat sumpah laknat dahulu sebelum menyuruh org lain bersumpah laknat, ni baru adil dan saksama. Kenapa terasa pahit sangat ke kena fitnah???? tak lena tidur ke? bahang api memijarkan jiwa

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama...ana stuju dgn anta...
muhasabah diri lagi baguih..dulu utz kutuk macam - macam TGHH secara sinis.. saya tengok utz berhujah utk memperbetulkan tindakan utz semata2..

Cahaya Kemenangan berkata...

Assalamualaikum Ustaz..

Banyakkanlah bersabar yer ustaz.. Mungkin ini adalah satu ujian dari Allah kpd org yg mengaku berjuang di jalan Nya.Jalan ni penuh duri dan kepahitan. Tapi klu sabar, pasti kita dpt rs manisnya kelak,di Syurga. Insyaallah..
Mana de org berjuang hidup senang lenang kan.
Moga Allah tunjukkan jalan terbaik dlm menyelesaikan isu ini..

Ana doakan yang terbaik untuk ustaz dan MP tu...

(Tak layak utk ana bersuara ttp berani kerana kita adalah bersaudara.)

MC_Shaharul berkata...

dengor citer ustaz nie pegi haji ke mekah,slalu jer posting gambornye di mekah,knpla ustaz x bleh nk bermaaf-maafan,klu yer pn dia fitnah ustaz biorkn le die,kan lbh baik memaafkan dari berbalah,sblm nie ustaz duk sindir2 org lain blh plak,entah ler ustaz,anda kn seorg ustaz lbh tau tentang soal agama,ape la nk dibandingkan ngn sy nie stakat abis sek rendah jer...nnti sy plak yg kene kondem,jgnla asyik nk bergaduh jer dlm org yg bersama2 dlm perjuangan islam,jgnla jd mcm umno ngok plak,gaduh2 kcoh kt sume org,hal peribadi settle leklok la,x gitu pak ostad?just bg pendapat jer..

Tanpa Nama berkata...

korang berdua ni tak dapat beza ke antara kutuk dengan tegur atau nasihat???

Ustaz cakap MP padang terap FITNAH dia. kutuk dengan fitnah ni sama ke???

kat mana korang berdua ni belajar???

satu lagi, MP padang terap ni USTAZ lulusan Universiti Malaya. ikut tarbiyah PAS lagi. mana akhlak seorang ustaz??? mana akhlak seorang pimpinan (tarbiyah acuan PAS???

Tanpa Nama berkata...

biasa la...pepatah melayu dh lama bg tau kat kita (kalu tak clap la...)

paku dulang paku serpih, kata orang die yg lebih

korang taktau ke yg si wanji ni nabi yang hampir nak setaraf dgn malaikat...yg haram bg dirinye berbuat keclapan & kesalahan.

kite rasa pedih bile org mengherdik kita...tp kite Xde plak terasa benda yg sama bile kite mgherdik org, bile kite herdik org, haiii...pndai plak kite ckp, sabar...ni kan kririkan membina.

so skrg ana nk ckp kat wanji...

sabar...ni kan kritikan membina.

FZY berkata...

Kutuk.., tegur.., nasihat..,

MP Padan terap Fitnah Wanji.., Wanji x pernah kata/kutuk/sindir sesiapa ke??

Pimpinan tertinggi dia lanyak x pe?? Itu dinamakan hujah?? Kalau org lain dinamakan fitnah/kutuk?? Mcm tu ke cara penilaian?? Sunggul adil..

MP Padang Terap lulusan UM.., Wanji pun lulusan agama juga.., x kiralah dari mana. Dia sendiri pn x menunjukkan akhlak dlm penulisan.

Tunjukkanlah kematangan dlm tulisan & pemikiran, bukan sekadar berteori sahaja. Banyak lagi realiti dlm kehidupan yg Wanji x tahu. Asyik nk kritik pimpinan shj.

Lps ni bg dia jadi calon.., sebab dia ada banyak agenda..

Saya doakan selesaikn secara bijak (hikmah)..

Wallahu'alam.

Tanpa Nama berkata...

INGATAN pd yang semua pembaca blog.. korang semua ni kenal sangat ke dgn Ust. WAN JI..? main belasah jer...

Taman Sri Buloh

Tanpa Nama berkata...

Ni syarat2 untuk mengkritik / menegur spt yg digariskn oleh ustz Fathi Yakan

1-Siasat kebenaran sesuatu berita trlbih dahulu
2-Siasat tjuan mngkritik / menegur
3-bersemuka dgn individu trsebut
4-mengemukakan dalil n hujah
5-berlapang dada n brsbr

ana rsa dlm khidupan harian kta dlm mnegur n mgkritik, no 3 dgn 5 tu yg plg bnyk kta miss...

Tanpa Nama berkata...

ana kenal sangat wan ji ni..
ana stay kat subang perdana..
memang dia ni budak biadap..
tak pernah kenal sapa org tua sapa org muda..
ajar akhlak islam tapi amal akhlak sharon.
memang patut kena. ana bekas pemuda pas era wan ji dan mp padang terap.

-jemaah subang perdana

Tanpa Nama berkata...

Oooo...jenih ustaz kurang ajaq la....!!!