Selasa, 19 Januari 2010

1 FEB : TARIKH PENAMAT ARIF?

1 FEB : TARIKH PENAMAT ARIF?

Satu maklumat yang diterima memaklumkan, bahawa Tuan Guru Nik Abdul Aziz telah mengeluarkan surat rasmi agar Ariffahmi meletakkan jawatannya sebagai COO di PMBK pada 1 Febuari ini.

Dimaklumkan juga, bahawa kerajaan Kelantan sudah kenal pasti calon yang bakal berada di kerusi panas tersebut.

Tidak diketahui kebenaran berita ini. Apa pun, jika benar berita ini, maka ia amat menggembirakan. Terima Kasih Tuan Guru kerana memahami hasrat pejuang-pejuang Islam yang amat membenci kronisma dan Nepotisma.

Sekian

Wallahu ’Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com


- OTW Kelantan
20 Januari 2010 * 3:32 pagi

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamu'alaikum... Wan Ji,ana nasihatkan anta,sebelum terima sesuatu yg belum pasti,lebih baiklah anta bersikap berkecuali... Isu yg melibatkan Saudara Ariff Fahmi,ana mengambil langkah berkecuali,hakikat isu itu ana belum lihat bukti yang jelas yang boleh ana pegang.Tok Guru yg kita sayangi mampu urus dan selesaikannya dgn baik.terlalu banyak sangat yg mengulas tentang perkara ni,sesuatu yg benar tetapi bila selalu diulang sebut sebagai suatu perkara salah ia akan dijadikan " informasi" yg salah... contoh mudah kes liwat anwar,berapa ramai rakyat jelata yg percaya berita itu walaupun tidak semua,tetapi tetap ada yg termakan,kerana khabar itu sentiasa diputar dan diulang.Semoga Allah jernihkan keadaan yg ada,dan membuang/mengajat penge"cah keting" dalam jemaah.

Tanpa Nama berkata...

Salam Ust 1G..

'Apakah ini kehidupan?' dah xda ker..?

Kapten Zero berkata...

Doa ku agar ianya betul dan pujian tinggi kpd tok guru ; dalam selesaikan perkara ini. dan yang terlibat insaf dan sedarlah ini semua harta rakyat bukan hak diri makbapak kita. orang yang makan harta rakyat dan tidak amanah adalah penghuni neraka walaupun ia menantu atau anak tokguru.

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya tak ada le orang yang nak tawar bantuan kewangan kat blogger yang kesempitan.

Tanpa Nama berkata...

rilex la encik Zul Sulong.

Encik Zul runding dengan Dr Halimah tu hapa????

rilex la encik Zul kalau nak tembak pung.

budak siasah

Tanpa Nama berkata...

ahukah kita tentang akhbar siasah yang berada di bawah kelolaan Mohd Sayuti Omar (MSO)?

Bukankah akhbar ini, adalah akhbar banyak mengeluarkan berita-berita yang melahirkan kekeliruan di kalangan ahli PAS tentang keberadaan PAS dalam Pakatan Rakyat, terutama dalam isu Kerajaan Perpaduan?

Apa yang seharusnya diketahui, berdasarkan maklumat dari staf akhbar siasah, bahawa akbar siasah akan ditutup pada akhir bulan 12 ini.

Dimaklumkan, siasah sudah defesit selama 7 bulan. Juga, jualannya tidak lebih dari 20% sahaja. Yang lebih memalukan lagi, akhbar siasah kini sudah berada dalam keadaan yang teruk, sehingga tidak mampu membayar hutang kepada harakah.

Dimaklumkan juga, bahawa MSO sebagai ketua editor telah tidak hadir dalam mesyuarat editorial sebanyak 2 kali dateline.

Apabila di tanya, apa kerja yang akan dibuat oleh MSO selepas ini? Ramai staf hanya memberi jawapan dengan lontaran senyuman sahaja.

Kini, MSO terpaksa menjaulkan dirinya menerusi dunia facebook. Dikhabarkan juga, beliau bersama sang kelembai hendak mengadakan kursus blogger.

Apa perlunya kursus blogger itu?

Yang pastinya, rakyat media sudah menolak blogger pas berwajah umno.

Sekian

Wallahu Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com

Ulasan GB

Ini adalah salah satu bala dan sial (laknat) yang dibawa oleh gagasan Kerajaan Perpaduan selain dari perpecahan ahli yang berlaku semenjak sebelum muktamar yang lalu.

Pun kebanyakan mereka yang mendokong dan menyokong gagasan ini enggan menerima kenyataan tersebut tetapi sentiasa menegakkan benang yang basah.

Akan lebih banyak lagi kesan buruk yang bakal ditunjukkan Allah yang menimpa parti ekoran dari gagasan sial (laknat) tersebut selagi golongan UG tidak meminta maaf dan bertaubat. Enggan pecaya? Tunggu.

Tidak cukup sekadar mendakwa "UG dah ditutup" sedangkan misi dan visi mereka masih berjalan seperti yang berlaku di Selangor.

Kepada pimpinan, GB dan rakan-rakan blogger yang lain insyaAllah, akan tetap konsisten (istiqamah) dari dulu sampai sekarang mempertahankan prinsip parti dan menentang gagasan yang merosakkan itu.

Inilah yang tulis dan dikomen oleh kawan kau. Penipu, Ustaz Taik kucing. Suka bawak fitnah

Tanpa Nama berkata...

Aku tau la ini kerja zulfakar la ni

Tanpa Nama berkata...

rilex la encik zul sulong.

takkan gelabah kot.

bukan zulfakar la.

zainul fakar.

budak siasah

Tanpa Nama berkata...

kalau berani jumpa la. Jgan main sorok2

Tanpa Nama berkata...

aku bukan zul sulong
aku budak yang akan ajar korang cara berpolitik
aku akan sekolah kan korang nanti.

Tanpa Nama berkata...

kau dah berurusan dengan salah orang sekarang. Sekarang ni masa kau berdua akan terima bala.