Selasa, 10 Mac 2009

ADA GAME?? SIAPA YANG MAIN GAME???

ADA GAME?? SIAPA YANG MAIN GAME???

Pak syaikh Anwar Ibrahim melaporkan
[1];

“Saya dijadual ke Madrasah Nurul Iman untuk sambutan Maulidur Rasul dan meraikan Tuan Guru Sheikh Mahmud. Di antara tetamu adalah ulama’ dari Indonesia, Gambia, India, Patani dan lain-lain. Turut sama adalah ketua sami Buddha dari Bangkok serta bekas Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kehakiman Thailand Profesor Dr. Bhokin”

“Saya dan Azizah terlambat tiba kerana terpaksa melayani karenah dan drama di Mahkamah Tinggi termasuk urusan ikat jamin”

“Sebaik menghampiri kawasan madrasah, saya diberitahu Datuk Seri Abdullah telah pun tiba. Saya disambut Sheikh Mahmud dan menjamah hidangan bersama Datuk Seri Abdullah, Profesor Bhokin dan para ulama’ yang hadhir”

Dalam blog MSO pula melaporkan
[2];

”Abdullah dijangka hadir ke madrasah berkenaan esok untuk merasmi persidangan dan pertemuan para ulama. Kehadiran Abdullah lewat tengah hari ini menjadi tanda tanya sebab pada waktu sama jemputan khasnya ialah Anwar Ibrahim”

KOMEN:

Dalam tulisan Pak Syaikh Anwar, seakan-akan beliau tidak tahu tentang kehadiran Pak Lah dalam majlis tersebut. Tetapi, dalam tulisan MSO pula, Pak Lah sebenarnya dijadualkan esok untuk hadir dalam majlis tersebut, bukannya hari ini.

Yang peliknya, kenapa Pak Lah datang juga hari ini, sedangkan dia sudah tahu hari ini adalah jadual Pak Syaik Anwar Ibrahim.

Apa persepsi pemimpin dan pendokong UMNO apabila tahu berita macam ini???? lebih-lebih lagi, baru sahaja tukar penasihat agama.... isy isy... sangsi sangsi,....

Nampaknya, ada game baru yang sedang bermula dan akan berlaku.. persoalannya, siapa sebenarnya main game???? Dan sama yang hendak di”game”kan

Sekian

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
10 mac 2009 * 7:15 malam


[1] http://anwaribrahimblog.com/2009/03/10/pertemuan-dengan-pak-lah/
[2] http://msomelayu.blogspot.com/2009/03/eksklusif-selasa.html

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wahai bai pakistan yang bodoh sombong, tak payahler ko nak tunjuk yang kononnya ko tu pandai.

perkataan game pun ko tak tau makna, pastu ko nak tunjuk pandai lak kat sini! umno tetap akan mampus tak lama lagi!so ko tak yah la nak bimbang.nyawa dorang tu dah tak lama dah tu.

tak payah la ko nak bergame-game kat sini.baik ko cermin muka ko tu yang suka belagak pandai tapi sebenarnya mengelabah, dah bodoh.. sombong pulak tu.akhlak hancur! ko tau tak yang anak murid kat sekolah ko yang tak sampai 20 orang tu panggil ko ape?
tiap kali orang tanye name ko kat diorang?

wahai semua pembaca sekalian. aku galakkan korang semua datanglah melawat kampung bai pakistan ni.pastu korang tanyalah kat semua orang kampung tu apa pandangan dorang pasal bai pakistan nih.

lagi bagus kalau korang tanya kat orang pas cawangan kampung die.nak lagi puas ati korang tanya lak kat anak murid die ni.

korang semua akan tekejut punyalah bila tau perangai die nih.

Tanpa Nama berkata...

dengki ker???? heheheh....

sekian

Al-Bakistani

PemudaKota berkata...

teruskan menulissss ust.... budak-budak BTN dah takut......

Tanpa Nama berkata...

Sama saja modal dengan Sunan.Cara penulisan pun lebih kurang. Kalau takda idea, tak payahlah nak tunjuk pandai.

Terus menulis Us.Kumpulan ni memang nak umpan anta supaya anta respond dan hilang pertimbangan.Ana doa supaya Us tak diganggu sangat dengan perang saraf puak-puak ni.

Hulu Kelang

Tanpa Nama berkata...

oi ulu klang..aku tak tau ko ni datang pada mane??
skang kita bicara soal akhlak, soal amanah,soal keterbukaan..mana mungkin soal² yang berat ini dikesampingkan dalam soal perjuangan islam..
skang si bai ni dah lakukan silap yang besar.. penaya anak murid dia sendiri..bebudak tu sampai menangis dok kenangkan ape yang mudir dorang buat..ade ko pikir????
aku tak tak la ko ni tua ganyut ke muda ke..tapi ini perkara penting..
sebab tu aku suh ko gi tgk tempat dia..bukan aku nak jumpa ko..
datang kampong sri indah B tempat dia dekat dgn Hospital Sg Buloh..
anak murid dia ni dah tak tahan dengan sikap mudir dorang sendiri..
bila aku komen..korang kata aku nak fitnah bai ni..
ape la punyer kepala hotak..
dah masuk taik ke otak ko ni..
ko dipersilakan untuk benci aku..
tapi ko kena datang dahulu ke pondok mamat ni.. tolong datang..
takkan la ada orang gila tetiba nak maki hamun bai ni..
skang ni semua nye terletak di tangan ko sendiri..
sama ada ko rasa aku salah.. tu ko nyer hal..
aku sarankan pada ko... DATANG la..
tengok nasib bebudak tu...
ape yang penting..ko knal ngan dia ni..baru la ko boleh ukur sapa dia ni..jangan ko taksub ngan mamat ni.
ikut baran aku..aku carik ko pelempang ko skali..sebab bangang sangat ko ni..tak layak jadi manusia..
Aku nasihatkan pada ko..ko nasihatkan si bai pakistan suruh dia jaga sekolah dia..

-Sunan

Tanpa Nama berkata...

dah tak ada modal ker??? datang je laaa.. susah hapa...takut apa nyee...

tengok je laaa.. susah hapa... takut apa nyee...

suruh hasan ali datang tengok lagi bagus... baru senang nak mohon bantuan.... untuk membayar gaji guru-guru dan makanan budak-budak tu..... anta rapat ngan hasan ali kan.. tolong bagitau dia tau... please !!!

kalau anta boleh maklumkan kat najib Razak untuk nak bantu pun tak pe... Pak Lah ke.... Khir Toyo ker..... mana tau, bantuan tu lulus bila Khir toyo bagi surat sokongan..... ala.. macam puak-puak kontraktor nak dapat projek kan...!!!

anta nak pelempang orang??.. dah tu pelembang orang nak letak kat kedai pajak gadai ke???

memang berani nak pelempang orang, sebab dok bersilat sorang... memang UMNO macam tu..... kalau kita belajar tomoi, jangan ingat orang tak pandai bersilat... kalau kita belajar silat, jangan ingat orang tak pandai tomoi....

boleh bagitau, siapa guru silat atau guru tomoi anta tak????

sekian

Al-Bakistani

Tanpa Nama berkata...

ni ana ambil dr salah satu blogger,,,sila check semula:

NEGERI SELANGOR
Warta Kerajaan
DITERBITKAN DENGAN KUASA
GOVERNMENT OF SELANGOR GAZZETE
PUBLISHED BY AUTHORITY

Jil. 48
23hb November 1995
TAMBAHAN No. 23
No. 24
PERUNDANGAN
Sel. P.U 48.

ENAKMEN PENTADBIRAN PERUNDANGAN ISLAM
1989


FATWA TENTANG AURAD ISMAILIAH AJARANMAHMUD BIN HAJI ABD RAHMAN

En. 2 / 1989

PADA menjalankan kuasa yang diberi oleh subseksyen 31(1) dan seksyen 32 Enakmen Pentadbiran Perundangan Islam 1989, Mufti bagi Negeri Selangor, selepas berbincang dengan Jawatankuasa Perunding Hukum Syara' membuat fatwa seperti yang dinyatakan dalam Jadual.

ADMINISTRATION OF ISLAMIC LAW ENACTMENT
1989
FATWA ON AURAD ISMAILIAH AJARANMAHMUD BIN HAJI ABD RAHMAN

En. 2 / 1989
IN exercise of the powers conferred by subsection 31(1) and section 32 of the Administration of Islamic Law Enactment 1989 the Mufti for the State of Selangor, after discussion with the Islamic Legal Consultative Committee, makes the fatwa as specified in Schedule.
JADUAL/ SCHEDULE

( 1 )
Ajaran Aurad Ismailiah yang diajar oleh Mahmud bin Abd.Rahman didapati menyeleweng daripada ajaran Islam yang sebenar. Oleh yang demikian, umat Islam dilarang mengamalkan ajaran itu.

( 2 )
Orang-orang Islam yang telah menerima ijazah dan mengamalkan Aurad Ismailiah yang diajar oleh Mahmud bin Abd.Rahman di mana-mana jua berada hendaklah meninggalkan dan segera bertaubat serta memohon keampunan kepada ALLAH Subhanahu Wata'alla.
Dibuat pada 25hb Oktober 1995
Made the 25th October 1995.[JAI.Sel.8014/7 Jilid IV; P.U.Sel.AGM/0007.]

DATO' HAJI ISHAK BIN HAJI BAHAROM Mufti Negeri Selangor

Tanpa Nama berkata...

terima kasih bagi maklumat...

sekian

Al-Bakistani

Tanpa Nama berkata...

oi bai..
aku bukan marah kat ko la
yang ko nak marah aku buat ape?
aku marah kat Ulu klang..
rilek la..jangan la ko bermuram durja
walaopon ko berperangai durjana..
jangan ler ko nak tuduh aku UMNO..
ko tgh takut ke..hilang pengaruh..
takut tembelang ko pecah??
jangan la ko jawap dengan emosi!
ko ni emosi la bai pakistan..
sini malaysia.. bukan karachi..
sana tak puas ati leh bunuh orang..sini tak leh camtu..
kau pon tau yang aku bukan reka cerita ni kan??!!
kau tau kan yang aku tidak sesekali
berdusta pasal sekolah ko kan??!!
dan kau tau kan yang ko ni tak pernah hormat orang yang lebih tua pada ko kan??!!
kau tau kan yang ko nih tengah takut hadapi kenyataan yang orang tau yang ko ni suka cakap bohong??!!
tul tak bakisetan???
dan kau pon tau yang orang kampong tak suka ko??
ala susah la camni..
aku list kan pon ko kata bukan ko salah..
orang kampong ko la yang salah sebab dorang tak reti hormat ULAMAK BESAR cam ko ni..
pastu yang pasal sekolah pondok ko yang tak terbela tu ko cakap plak yang Hassan Ali salah..sebab tak bagi bantuan pembangunan kat sekolah ko kan..
teruk btol Hassan Ali..memang patut la ko maki hamun dia kan??
kalau aku cerita yang bebudak ko tak terbela, hanyut..
ko cakap la bukan salah ko..tapi salah dorang sendiri..dah besar² tapi tak reti jaga sendiri..
pastu kalau cawangan ko tak aktif ko cakap plak bukan salah ko..ni semua salah ketua ngan ajk ko kan..
pastu bila orang marah dan tanya ko apsal ko jadi macam ni..ko jawap la camni plak.. "ini bukan salah ana, ini salah orang yang provoke ana" pastu "ini salah pimpinan la, sebab dorang taknak dengar cakap ana" atau pun "ni salah Hassan Ali la, tak reti nak dengar cakap Ulama' hebat macam ana" atau pun ko boleh reka ayat sendiri, ikut kesesuaian ko la.. tapi yang penting ko kena tegaskan "bukan salah ana"
bila orang tanya jer ko jawap bukan salah ko..

memang pon bukan salah ko..
punca salah ni adalah aku, salah ridwan ismail, zaharudin semua² la
biasa la bai aku pernah jadi macam ko..tapi tak seteruk ko la kan
ko bagitau la sapa orang kampon ko yang kecoh² biar aku pelempang dia plak..kuang ajor tul la dok bagi ulamak muktabar ni susah hati mengenang kan rahsia dia sikit² dah bocor..

dah la bai..takpe..aku akan bagitau kat semua orang yang semua ni ukan salah ko.. nanti aku suh orang bagitau kat hassan ali ni salah dia..pastu aku suh P.A dia bagi geran pembangunan kat sekolah ko..
kan ke ko ni gila geran..

wahai pembaca sekalian..
si bai ni tgh nazak dok pikir org dok hentam dia.. ni semua bukan salah dia.. ni salah aku, org² kampong dia, jiran² dia, saudara-mara dia, anak bini dia, ajk² cawangan dia, pimpinan kawasan subang, dan juga semua jamaah yang dia ajar kat semua masjid/surau serata malaysia..
ni semua salah korang..dia tak salah..dia ni ulamak besar..
bebas dari buat kesilapan!!!

ok ko puas ati tak ape yang aku dah buat?

-Sunan

Tanpa Nama berkata...

bai..
ko paham ke ayat omputih kat atas tu?
mesti ko paham kan.. sebab ko pon dah start pakai ayat "game"
pastu dah baca buku cina sun tzu tu..
jangan memain ngan bai!! dia dah setapak ke hadapan..
lebih jer tapak dia..
kita reramai tapak dahi bai plak..
ok kan camtu bai?!!

-Sunan

Al-Bakistani berkata...

yang anta marah-marah serang blog ana ni apasal?? tersentuh ke??? sayang betul anta kat hasan ali tu kan??? ada dapat bayaran ker???? berapa tu... bagilah sikit... makan sorang...

anta nak dedah pasal diri ana.. ana rasa bangga pula.. sebab, tak sangka pula ada orang nak dedah pasal diri ana.... ana dok rasa, ana sudah hebat setahap pimpinan besar di Malaysia, macam Anwar Ibrahim, Mahathir Muhammad, Najib Altantuya dan macam-macam lagi....

pasal geran, anta sakit hati ker???

Alhamdulillah, geran dah nak dapat. kampung kami sudah dimaklumkan oleh pejabat tanah, bahawa geran dah nak dikeluarkan.. itu pun lepas bising dalam internet. ...siap Tan Sri Khalid Telefon lagi... canggih pula rasanya.....

sakit hati ker kampung ana dapat geran.. anta nak geran juga ker??? lain kali bising-bisingla dalam internet yerr....... mesti Tan Sri Khalid telefon anta.. bukan Hasan Ali tau.. Tan Sri Khalid.. sebab jawatankuasa Tanah bawah dia...

pasal sekolah ana.. datangla.. ana jemput datang... kalau boleh bawa hasan ali sekali, lagi bagus... suruh dia bawa duit banyak sikit. duit zakat kan banyak... sponsor. sekolah tu tak ada duit.. sorang guru pun, kadang2 tak cukup duit ustaz tu nak makan sebulan.. nasib baik bini dia pun kerja sama......

lain lah anta, gaji sebulan RM6000. itu tak termasuk alaun, klem minyak dll.... makan sorang jer ker????

guru sorang.. dulu 3 orang. tak pernah cukup duit. kalau hasan Ali nak bantu.. ana sokong sangat. sponsor 3 orang guru lagi. bagi gaji sebulan RM 1 ribu.. mesti segala masalah selesai...

tapi takkan hasan ali nak bantu sekolah tu kott.. kontraktor berbau toyo dia bantu la... orang PAS mati pun tak pe, asal orang Toyo hidup.. tul tak???? orang kuat hasan ali macam anta mesti tau kan???

nak tolong pelempang orang???terima kasih saje la kalau anta nak tolong pelempang sesiapa tuuu... bukan kerja orang PAS nak pelempang orang ni.... tapi kalau Orang UMNO, itu biasa la.. sebab orang UMNO memang macam tu.. suka pelempang jer kerja dia..kan dorang ada gerak gempurr.. kerja gerak gempur ni kan pelempang orang jer....

maklumlah, UMNO dan Firaun kan sama.. bila dah tak leh nak jawab, dorang tahu nak tangkap je la...

tak ngaku UMNO???... baguslah tak jadi UMNO... sekarang memang musim orang malu nak ngaku UMNO.. parti orang tua kan... tambah pula, sekarang dapat gelaran baru, parti orang utan.. hahahaha...

sambil-sambil tu pula, mana ada trooper UMNO ngaku orang UMNO.. tul tak?? kalau ada troooper ngaku jadi UMNO.. itu bukan trooper namanya. itu pejuang kebenaran... hehehehe

ana takut?? heheh.. ke anta yang takut??.. sampai hari ini tak tunjuk diri lagi sapa... tapi tak per... memang trooper UMNO macam tu kan????

apa masalah PAS cawangan ana, PAS kawasan Subang... dorang nak ana duduk dalam organisasi, tapi ana yang yang tak nak.. macam-macam jawatan yang ditawarkan...... kalau ana tak nak, yang anta sakit hati sangat apasal??.. ke anta sayang kat ana????? cakap je la... jangan marah-marah sayang pula... hehehe....

ulama besar??? Huyyo..... terima kasih atas penghargaan yang tidak terhingga itu...tak sangka hari ini dapat gelaran baru.. ulama besar... bangga-bangga. setaraf Dr Yusuf Al-Qaradhawi pula rasanyaa.....

lepas ni, kalau anta ada sebarang kemusykilan hukum agama.. anta tak payah bukan lamanweb Dr Yusuf Al-Qaradhawi dah.. anta tanya ana. maklumlah, anta kan dah tabalkan ana ulama besar... terima kasih la atas pertabalan baru itu... kalau bagi tokoh Maal Hijrah, lagi bagus.. dapat duit tu...

sunan,

terima kasih kerana selalu hentam & provoke.. sebab, orang ramai nak tahu cerita pasal peribadi ana.. lagi pula, blog ana jadi makin hits..antara blog terhot tahun ini... setahap Malaysia-today tu......kadang-kadang tu, lebih 500 pengunjung sehari.. hebat-hebat...

rajin-rajinlah hentam yer....

sekian

Al-Bakistani