Isnin, 16 Mac 2009

UMNO – PAS NAK GABUNG???

ada ke patut, diajak gabung dengan Orang ini???

UMNO – PAS NAK GABUNG???

Utusan meroyan melaporkan
[1];

“KUALA LUMPUR 16 Mac - UMNO dan Pas perlu mencari mekanisme terbaik jika kedua-dua parti itu mahu meneruskan hasrat mereka untuk bergabung”

““Ketua UMNO Bahagian Cheras, Senator Datuk Wira Syed Ali Alhabshee berkata, kedua-dua parti itu juga perlu bersedia untuk berkorban dan ikhlas menerima sebarang perubahan terutamanya perkara yang membabitkan prinsip serta ideologi masing-masing”

“"Bercakap memang mudah, tetapi hendak melaksanakan, ia satu perkara yang sukar jika kedua-dua parti tidak ada keikhlasan untuk menjayakannya”

"Jika Pas hendak sertai Barisan Nasional (BN), kita kena cari mekanisme terbaik bagi menjayakannya, kedua-dua parti perlu ada keikhlasan dan banyak berkorban,"katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini”

“Beliau diminta mengulas kenyataan Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo yang mencadangkan kewujudan kerajaan perpaduan yang menggabungkan BN khususnya UMNO dan Pas yang merupakan impian seluruh orang Melayu di negara ini”

“Mohamad Khir berkata, segala usaha yang boleh menggerakkan ke arah merealisasikan impian tersebut antaranya mengadakan pertemuan di peringkat kepimpinan parti perlu dilakukan secara bersungguh-sungguh”

KOMEN:

Parti orang Utan mula bersuara. Nak gabung dengan PAS. ajak PAS masuk BN. Baru nampak sapa mengalah. Dah teruk sangat ke, sampai ajak gabung-gabung.

UMNO kan orang kalah. Bermakna, bukannya PAS kena ikut cakap BN. Bukannya PAS kena gabung dengan BN. Tapi BN kena ikut cakap PAS. BN kena masuk PAS.

Tok guru Nik Abdul Aziz dah sebut. Orang dah serik gabung dengan UMNO. Kalau UMNO nak gabung dengan PAS juga. Bubar UMNO, bubar PAS, lepas tu kita buat satu parti yang jadikan Islam sebagai asas parti.

UMNO nak ker???

Kauorang bagitau, kena berkorban dan ikhlas menerima sebarang perubahan terutamanya perkara yang membabitkan prinsip serta ideologi masing-masing.

Mana boleh korbankan islam??? Gila ke hapa?? Nak suruh orang PAS jadi kafir ker???

Kau orang tu la kena korban. Buang kebangsaan. Ambil Islam. buang rasuah, ambil islam. buang Perkauman, ambil islam. buang penindasan, ambil Islam. serba serbi Islam. korang mau ke wahai parti Orang Utan???

Takkan PAS nak gabung dengan Parti orang Utan kot???? Isy.. tak sanggup aku nak kawan Orang Utan ni...

Kan tok guru nik Aziz selalu sebut. PAS bubar kalau UMNO laksana Islam. UMNO jadi Muallaf, PAS bubar la. Sebab, kalau nak lawan pun, tak ada alasan. Kita sudah jadi saudara. Saudara baru dengan saudara lama.

Yang dok rasa pelik lagi. Kenapa Khir Toyo selalu sangat sebut pasal gabung PAS dengan UMNO ni???

Ada bincang pintu belakang lagi ker?? Kalau ada, dengan sapa??? Kami pun nak tau juga.... takkan berahsia-rahsia kot????

Ke dah terlalu takut sangat. Takut rahsia yang mahu didedahkan lagi oleh Tan Sri Khalid??? Rilex la... baru sikit tu.. ada banyak lagi nak didedahkan ...

UMNO tak payah gabung dengan PAS. tapi, orang-orang UMNO keluar parti, pastu semuanya pakat masuk PAS. amacam??? Baru bijaksana namanya...

Kalau tak nak, baik tak payah... nak gabung juga dengan UMNO, itu semua kerja gila babi.. babi pun tak gila macam tu tau....... bergabung dengan UMNO, bermakna gabung dengan Orang Utan. Gabung dengan Orang Utan, rasa macam Orang Utan pula...

Ada satu cerita tu. Ada satu ceramah yang disampaikan oleh seorang pimpinan UMNO di satu tempat. Lalu dia berjumpa dengan salah seorang pendengar ceramahnya. Pendengar itu kata, ”Saya bukan orang UMNO”. Pimpinan UMNO itu tanya, ”kenapa awak tak masuk UMNO”. Pendengar itu kata, ”sebab ibu dan bapa saya bukan orang UMNO”. Pimpinan UMNO itu kata lagi, ”kalau macam tu, jika ibu dan bapa kamu orang Utan”. Pendengar itu berkata, ”sudah pasti saya jadi Orang UMNO”.

Isy.. isy... isy... jijiknya UMNO....

UMNO memang jijik dan kotor...

Sekian

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

ustaz_bakistani@yahoo.com



- sri Indah (B), Sg buloh
17 mac 2009 * 4:21 pagi







[1]http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0317&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_03.htm

8 ulasan:

Ibnu_Ismail berkata...

Apa yang orang gagal fahami tentang cadangan TGHH, terutama puak2 UMNO (baca:parti celaka), ialah kerajaan perpaduan tu bukan antara PAS dan BN/UMNO. Tetapi harus melibatkan keseluruhan komponen PR, KeADILan dan DAP.

YB Tian Chua mewakili KeADILan pula beri syarat utk Unity Government ni. (http://corruptedbarisannasional.blogspot.com/2009/02/no-choice-pak-lah-need-to-stays-on-as.html)

Dengar katanya UMNO makin berpecah dengan cadangan TGHH dan cadangan Tian Chua ni...

Mior Isfandy berkata...

Saya berpandangan begitu juga sepertimana yang dikatakan oleh Ibnu Ismail tu.

Bukan PAS sahaja, malah seluruh komponen PR bergabung dengan BN.Maka,BN at least akan hilang 40%kuasa dalam govt.

Mungkin depa pun tak mau nak gabung.

Tapi PAS terutamanya TGHH telah menunjukkan jiwa besar seorang pemimpin.

Wallahu 'alam

Ibnu Qalil berkata...

Salam a'laik,

Ana pun tak faham dengan pemahaman ustaz sekarang. Kalau orang awam tak paham gagasan TGHH xpe. Tapi orang macam ustaz pun tak paham, saya jadi makin tak paham dengan ustaz. Macam yang Ibnu Ismail bagitau, TGHH gagaskan Unity Government antara BN dan PR bukan BN dan PAS. Susah nak paham ker?

Harus diingat fakta sebenar kerajaan campuran PAS dan parti perikatan suatu masa dahulu. Walaupun PAS ditendang, namun hasil pergabungan suatu masa dahulu, PAS berjaya mengharamkan pesta arak dalam sambutan kerajaan dan beberapa kejayaan lain. Nak tahu lanjut, pi jumpa TG Dr. Harun Din atau Ustaz Hassan Shukri. Itu FAKTA yang ustaz kena ingat dan tahu.

Jadi gagasan TGHH untuk mewujudkan kerajaan campuran PR dan BN jangan dipandang prejudis sebagai usaha memasukkan PAS dalam BN. Kalu tak paham lagi, pi jumpa Ustaz Din Tantawi. Wallahua'lam.

Ibnu Qalil berkata...

Maaf ustaz kalu nampak cam kasar skit. Huhu. Bukan marah tapi sedih. Sedih dengan ustaz. Huhu. Ok, ilal liqa'.

Ibnu_Ismail berkata...

Ibnu Qalil, ana ckp tu in general sahaja. Ana tak tuju pada Ustaz Wan Ji.

Dari tulisan Ustaz Wan Ji ni, ana rasa Ustaz tahu. Orang lain yang tak tahu...

WaLlahu a'lam...

Tanpa Nama berkata...

kenapa gelabah sangat??.. ana bukan hentam TGHH. ana hentam UMNO...

ana hentam UMNO yang ajak PAS gabung... bukan hentam cadangan Presiden yang nak buat kerajaan Perpaduan....

cuba baca elok2 tulisan ni...

sekian

Al-Bakistani

Tanpa Nama berkata...

kaedah berperang, kena tahu pergerakan musuh. berperang hanya sekadar "hentam sajalah" tanpa tahu pergerakan musuh, akan melahirkan kalah dalam berperang.

kita menafsirkan musuh, biar dari sudut musuh. jangan kita tafsirkan musuh dari sudut kita..

nanti, menang yang kita harap, kalah yang kita dapat.

begitulah dalam berhadapan dengan UMNO, Parti Orang Utan....

sekian

Al-Bakistani

Tanpa Nama berkata...

“Jangan sekali-kali mengejar musuh sehingga melepasi kawasan kita, kemungkinan itu adalah perangkap musuh”

(Kapten Hendriks dalam buku “berperang di Sumatera”)