Isnin, 7 September 2009

APABILA ABDULLAH BIN UBAI BUAT MASJID!!

kalau Abdullah bin Ubai masih hidup, mungkin inilah lambang parti pilihan hatinya
(United Munafiqin Nasional Organisation/Untuk Manusia No Otak)
APABILA ABDULLAH BIN UBAI BUAT MASJID!!

Abdullah bin Ubai bin Salul adalah bapa munafiqin pada zaman Nabi SAW. Demi mempengaruhi para sahabat, kononnya dia juga memperjuangkan islam, Abdullah bin Ubai membina sebuah masjid.

Pun begitu, masjid itu disuruh runtuh oleh Allah SWT, kerana pembinaannya bukan berasaskan kepada taqwa, tetapi politik murahan Abdullah bin Ubai untuk menarik pengaruh.

Kisah itu digambarkan dalam firman Allah;

وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مَسْجِدًا ضِرَارًا وَكُفْرًا وَتَفْرِيقًا بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَ وَإِرْصَادًا لِمَنْ حَارَبَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَلَيَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا الْحُسْنَى وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ * لَا تَقُمْ فِيهِ أَبَدًا لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِيهِ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ * أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٍ خَيْرٌ أَمْ مَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ * أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٍ خَيْرٌ أَمْ مَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

Maksudnya;
“Dan (di antara orang-orang munafik itu) ada orang-orang yang mendirikan masjid untuk menimbulkan kemudharatan (pada orang-orang mukmin), untuk kekafiran dan untuk memecah belah antara orang-orang mukmin serta menunggu kedatangan orang-orang yang telah memerangi Allah dan Rasul-Nya sejak dahulu. Mereka Sesungguhnya bersumpah: "Kami tidak menghendaki selain kebaikan." Dan Allah menjadi saksi bahwa sesungguhnya mereka itu adalah pendusta (dalam sumpahnya) * Janganlah kamu bersembahyang dalam mesjid itu selama-lamanya. Sesungguh- nya mesjid yang didirikan atas dasar taqwa (mesjid Quba), sejak hari pertama adalah lebih patut kamu sholat di dalamnya. Di dalamnya mesjid itu ada orang-orang yang ingin membersihkan diri. Dan sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bersih * Maka apakah orang-orang yang mendirikan mesjidnya di atas dasar taqwa kepada Allah dan keridhaan-(Nya) itu yang baik, ataukah orang-orang yang mendirikan bangunannya di tepi jurang yang runtuh, lalu bangunannya itu jatuh bersama-sama dengan dia ke dalam neraka Jahannam. Dan Allah tidak memberikan petunjuk kepada orang- orang yang zalim. * Maka apakah orang-orang yang mendirikan mesjidnya di atas dasar taqwa kepada Allah dan keridhaan-(Nya) itu yang baik, ataukah orang-orang yang mendirikan bangunannya di tepi jurang yang runtuh, lalu bangunannya itu jatuh bersama-sama dengan dia ke dalam neraka Jahannam. Dan Allah tidak memberikan petunjuk kepada orang- orang yang zalim”

(Surah At-Taubah : 107-110)

Nampaknya, benar dakwaan sesetengah pihak bahawa sejarah berulang kembali. Skripnya sama, pentas sahaja berbeda. Ini kerana, jika di zaman Abdullah bin Ubai, dia sanggup membina masjid untuk menampakkan bahawa dia seperti beriman. Pada hari ini, presiden United Munafiqin Nasional Organisation (UMNO) menyebut seperti berikut;

“Memang benar sejak dahulu lagi apa yang kita lakukan ini selaras dengan tuntutan agama sebab peristiwa yang amat besar apabila mencapai kemerdekaan ialah menjadikan Islam sebagai agama Persekutuan

“Memang benar sejak dahulu lagi apa yang kita lakukan ini selaras dengan tuntutan agama sebab peristiwa yang amat besar apabila mencapai kemerdekaan ialah menjadikan Islam sebagai agama Persekutuan

Setiap institusi Islam yang besar, jasa siapa, jasa UMNO. Lihat sistem persekolahan Islam, Tabung Haji, sistem mahkamah syariah, undang-undang keluarga, jasa siapa. Inilah jasa UMNO untuk membangunkan umat Islam negara ini,”
(sila klik)

Apakah ini sudah cukup untuk dia mendakwa bahawa UMNO adalah parti beriman?? Abdullah bin Ubai buat kerja lama dahhhh…


Sekian

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
8 september 2009 * 4:15 pagi

2 ulasan:

merdekakan pemikiran berkata...

sokong seratus peratus. Dengan umno ni kita tak bleh percaya sekelumit pun. Buang masa. Otak mereka otak penipu. Seperti ustaz cakap pertubuhan kebangsaan munafiq bersatu. Ahzab moden di malaysia adalah umno-BN. Lawan habis2an baru bleh Islam memerintah. Allahuakbar!!!

hamdy berkata...

ustaz,

take it easy ustaz.
jgn terlebih mengutuk umno. sebab umno tu ada ahli nya. ahlinya adalah clear madhu utk kita. kalau ahlinya dah terluka terlalu dalam, susah gak nak jadi madhu kita.

pemimpinnya yg kita tak larat yg masih mempertahankan umno.