Rabu, 9 September 2009

NAJIB BUKAN MUAWIYYAH!!

NAJIB BUKAN MUAWIYYAH!!

Kenyataan berbunyi, “UMNO perlu ikhlas” memualkan tengkok. Tidak perlu menuntut UMNO – laknatullah alaihim ajmain – ikhlas, selagi mereka masih lagi kekal dengan dasar kebangsaan Nasionalis melayu yang mengarut.

Mendesak agar UMNO ikhlas, samalah seperti mendesak agar matahari jatuh ke riba. Matahari pun tidak sampai ke riba, air liur yang mendesak pun kering.

Yang perlu didesak sekarang ini adalah, minta UMNO tukar dasar; daripada kezaliman kepada keadilan, daripada nasionalis kepada Islam. Mana mungkin kita boleh percaya dengan UMNO, selagi UMNO masih kekal dengan dasarnya yang mengarut.

Kita menentang UMNO kerana UMNO mengekalkan dasar penjajah. Justeru, kita akan percaya dengan UMNO, apabila UMNO sudah tinggalkan dasar penjajah, lantaran merujuk Al-Quran dan As-Sunnah sebagai panduan hidup berparti.

Konsep berdamai dengan UMNO tidak akan wujud selagi UMNO kekal dengan dasar penjajah. Jika UMNO mahu berdamai, UMNO wajib gadaikan prinsipnya dengan buang dasar kebangsaan, dan gantikan dengan Islam.

Tidak ada sebab UMNO tidak mahu tukar dasar daripada kebangsaan kepada Islam, kerana ahli-ahlinya ramai mengaku beragama Islam. tetapi, jika mereka masih lagi kekal dengan prinsip tidak mahu tukar dasar kepada Islam, menunjukkan sebarang tindakan mereka mengandungi seribu satu keraguan.

lainlah kalau kita mahu berdamai dikala bertembung dalam perkara ijtihadiyyah. Itu tidak mengapa, malah dituntut oleh islam seperti termaktub dalam Al-Quran.

Saidina Ali mengambil sikap mahu berdamai dengan Muawiyyah, disebabkan perbedaan antara mereka berdua bukan perkara prinsip, tetapi dalam perkara ijtihadiyyah.

Adapun PAS dengan UMNO, pertembungan ini bukan melibatkan perkara ijtihadiyyah, tetapi ini adalah soal prinsip dasar perjuangan yang berbeda. UMNO kekal dengan dasar kekufuran, kezaliman dll, adapun PAS dengan dasar Islamnya.

Mana mungkin kezaliman dan keadilan mampu berdamai.

Inilah yang difahami dari maksud firman Allah SWT;

وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا

Maksudnya;
”sekiraya dua puak daripada kalangan orang beriman berperang, maka buat baiklah diantara kedua-duanya”

(Surah Al-Hujurat : 9)

Ayat ini dengan jelas menyebut, pertembungan yang disuruh dilakukan islah adalah, apabila bertembung antara dua pihak yang masih lagi dikira sebagai mukmin; dasar dua parti yang merujuk kepada Islam. adapun UMNO dan PAS, dasar partinya berbeda.

Tak tahu la pula, kalau ada sebilangan orang PAS sudah menganggap Najib Tun Razak sudah jadi seperti Muawiyyah?? Kalau macam tu, tak peliklah kalau terima perdamaian yang dianjurkan oleh najib.

Sekian

Wallahu ’Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com




- Sri Indah (B), Sg Buloh
9 september 2009 * 5:18 petang

7 ulasan:

cucu kwantung berkata...

Mempercayai UMNO sama seerti mempercayai `babi boleh terbang'.

merdekakan pemikiran berkata...

Umno tidak boleh dipercayai sampai qiamat.. Usah berdamai.. Ana percaya umno takkan berubah dasar melainkan umno tu dilenyapkan atau dikalahkan. selagi tak jadi begitu diorg takkan sedar diri. Ana pun menyampah dengan kyataan harap umno ikhlas... Ikhlas bermaksud lillahi taala. tapi kalau tolak Islam, ikhlas apernyer...

Tanpa Nama berkata...

UMNO sesama dia org sendiri pun tak ikhlas & jujur(boleh rujuk pd setiap kali pemilihan UMNO berlaku)..

rasanya memang susah nak tengok UMNO ikhlas & jujur dgn PAS..

serirasahati berkata...

semoga Allah tidak menjadikan kita takbur dan sombong dgn 'nikmat iman dan Islam' yang dianugerahkan kepada kita ....jesteru Allah adalah tuhan yang boleh membolak balikkan hati.

Islam tidak mengajar kita putus asa dalam dakwah...sebagaimana tidak boleh putus asa membawa UMNO kembali ke jalan Allah...

Tanpa Nama berkata...

macam bagus sgt..apa hak pas bagi syarat2 segala...xmau berdamai sudah..umno xrugi apa2 pun..malah lagi senang dari melayan kerenah kumpulan yang KONON nya berjuang kerana ISLAM..hakikatnya berjuang kerana tembolok sendiri..jawab la nanti dgn anak cucu sekiranya melayu Islam ditindas..jgn salahkan org lain..cermin2 diri sendiri tu dulu...

Tanpa Nama berkata...

wah..
DAP tu ikhlaslah..
DAP tu lebih islam dari Umno la..
ooo aku baru tahu...!!


-BUKAN PENYOKONG UMNO!!-

Tanpa Nama berkata...

Anda sebagai pemimpin PAS pasti ke yang pas membawa ke syurga? Dan klau saya joint PAS saya ke syurga? Ayat2 yg memaki hamun dr pemimpin2 PAS sendiri pun pasti msk syurga? Nape snggup jd sekutu DAP yg bkn Islam, dpt ke dasar2 PAS dibuat klau pakatan dpt memerintah negara? Sbnrnya PAS ngan UMNO pun BODOW. DAP yg senang hati tgk owg melayu pecah belah. Saya owg JOHOR, jgn smpai MALAYSIA jd mcm SINGAPORE yg owg melayunya jd BODOW dek dasar kerajaannye owg kafir.