Ahad, 2 Mei 2010

81 JUTA, BUKAN 77 JUTA


APCO digunakan untuk menarik pengaruh BN untuk PRU akan datang. Setahun, 77 Juta Kerajaan Malaysia (BN) bayar kepada Syarikat Israel itu.

Dalam minggu ini, terbongkar satu lagi usaha hendak menarik pengaruh BN untuk PRU akan datang. Kalau 77 Juta yang dibayar kepada APCO ini digunakan untuk membina imej BN, tetapi bayaran ini untuk memburukkan parti PAS di Kelantan, yang merupakan antara sumber penting kekuatan PR di Malaysia.

Bayaran itu tidaklah setinggi bayaran kepada APCO. Ia sekadar 4 Juta sahaja, mungkin kerana ia kosaltan dalam negara.

Bermakna, BN telah menghabiskan 77 Juta + 4 Juta = 81 Juta untuk memenangkan parti BN dalam PRU akan datang. Duit itu, duit rakyat yang membayar cukai dan sebagainya. Kita rakyat, kena nyah perkara sebegini.

sekian

Al-Bakistani


- Sri Indah (B), Sg Buloh
2 Mei 2010 * 5:06 petang

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam wan ji,

pas tak guna apco israel tapi ....

KOTA BHARU: Penulis blog Kickdefella, Syed Azidi Syed Abdul Aziz, semalam menyenaraikan lima pembiaya utama firma Global Media Channel (GMC) yang dikendalinya sebelum ini bagi tujuan operasi gerak saraf melemahkan kepemimpinan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan mengukuhkan kedudukan Pas di Kelantan. Mereka yang disenaraikan sebagai pembiaya GMC itu terdiri daripada pemimpin kanan Pas Kelantan, ahli majlis, pengarang kanan sebuah akhbar pembangkang, bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kelantan dan seorang pemimpin Dewan Pemuda Pas Kelantan.


http://www.bharian.com.my/bharian/articles/KickdefelladedahpembiayaRM4j/Article

abis... sapa kat malaysia ni nak ikut kalau pas pun cam ni jugak .... (2 x 5)