Rabu, 18 Februari 2009

DUA PUISI DR ASRI

klik gambar untuk besarkan

klik gambar untuk besarkan

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

woi bai pakistan!!!

apa kes broooo...
ko post kan si Maza nyer puisi..
ape ko tak reti bua puisi sendiri ke?
tak seronot la cenggini..

ko buat la puisi pasal hassan ali..
pasal hassan ali tak bagi zakat...
hassan ali tak dgr nasihat peribadi ko..
takpon pasal puisi ko berkenaan camry..
ko suh la bebudak metal ko yang ko kata haru biru tu..ko lagukan sajak camry tu...
power broooooo...
ke kau yang haru biru?

aku bagi ko tajuk² lagu untuk ko
membimbing bebudak tu buat lagu...
1)hidupku dan agihan beras,
2)zakat dan hassan ali
3)hidup exco camry
4)Hassan ali..dengarlah rayuanku
5)makianku untukmu Hassan Ali
6)camry excoku gagh berani
7)beras cap ayam yang berjasa
8)berasku untuk orang kampung
9)geran tanah kampungku

ishk banyak ni... ni aku suggest la kat ko... royalti aku taknak amik pon..
memangdangkan ko nyer kuliah pon dah merosot teruk..
aku kira halal la....

ok la bai pakistan..
aku tunggu lagu tu kuar IKIM.fm

-Sunan

Al-Bakistani berkata...

anta tunggu je la. nanti ana buat puisi tu. tajuk yang anta cadangkan tu banyak sangat. anta nak ana mulakan yang mana dulu???

anta tak nak royalti. bagus la tu. sebab untungnya belum tahu lagi. tapi kalau ana dah kaya dapat royalti, jangan anta cemburu pula.. siap diungkit-ungkit lagi dalam blog ana, sebab tak dapat royalti..

sekian

Al-Bakistani

Tanpa Nama berkata...

sunan,

kaoooo dari trooper mana??? Hasan Ali hantar ker. UMNO hantar????

Hasan^Turabi

Tanpa Nama berkata...

wey...
ni apa ni cik hassan terbabi..
jangan nak main tuduh jer...
aku bukan orang hassan ali, dan jugak bukan org sarjan hassan ataupun suku sakat hassan malek..

Hassan ali pon tak tau sapa aku ni
sorang pon tak tau sapa aku..
yang tau hanyalah Allah dan aku sendiri..

ko pon nak jadi haiwan belaan si pengagih beras gak ke?
aku nasihatkan ko..toksahla..
baik ko gi blaja baca fatihah..
gi kenal dulu huruf quran..
pastu baru datang defnce wanji ni..

bukan ape..ko tu ilmu tak penoh didada..yang penoh adalah bulu..
so jangan layan hal ni..

untuk ko bakisetann..ko nasihat
memolek haiwan² belaan ko macam
si budak ulu, pemuda kota, gi
blaja baca iqra' dulu..

ko amik jerla memana tajuk..
aku tukang komen jer..
tapi yang penting setiap puisi ko meseti ko kena caci ngan hina hasan ali.. pastu ko post ko tunggu lak aku tenyeh ko plak..

ok la bakisetannnn..
ko tak yah la nak ana-anta ngan aku..
sebab menda tu tak layak langsung ngan ko...

pada sesapa yang nak serang aku...
tuduh aku, dan sayang sangat kat wanjing albakisetan bai pakistan yang poyo tahap pemorong beras..
kat aku ada banyak cerita pasal dia ni...so jaga²

ok la..
-Sunan

Tanpa Nama berkata...

Ada lagi pedendam ni,

Dah semakin teruk dan over pedendam ini.Ana dah dapat rasa bahang api kemarahannya. Semua nasihat dan cadangan untuk mengurangkan ketegangan tak dipakai. Ini jenis manusia yang tak fikir lansung masa depan perjuangan. Nafsu kemarahan dah jadi tuhan dalam diri dia.... biar ada musuh dihadapan, pedulikan. Us Wan ji mesti dimalukan

Alahai Sunan,

Untuk semua, dia ni bukan budak suruhan Hassan Ali atau Umno. Dia ni budak kita yang menurut penulisannya, pasti ahli yang liat pergi usrah. Cara menulis pun tak bertamadun Tentu ada hasrat nak pegang jawatan dalam pemilihan tahun ni... tu yang over nak menunjuk kejantanan nak terajang orang.

Pegii dah...

Buatlah kerja sendiri. Jangan sibuk ulas kerja orang.

Hulu Kelang

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...

mana ada orang mengaku berak tepi jalan.... tak kan kaooo nak ngaku kaoo dibayar oleh sesiapa kot??

ngaku jer laaaa.. tak yah malu-malu... berapa duit UMNO bayar kat kaooo ????

kalau kaoo berani, tak payah serang senyap-senyap. tunjukkan diri jer.

takut ker.....???

macam power sangat. suruh orang belajar fatihah.. haha.. aku ingat nak belajar ngan kaoooo.. boleh tak???... sebab belajar ngan org lain, takut kaoo kata tak betul pulakkkk...

hahahahaha. haiwan belaan. yang kaooo tu haiwan belaan sapa pula???? UMNO ker???

Najib altantuya tu bagi kau berapa????

nak dedah hal orang. tapi sorok-sorok.. kaoo tak tunjuk diri.. sebab takut orang dedah perihal kaooo ker???? memang perangai UMNO macam tu.... kan sunan kan???


hasan^turabi

Tanpa Nama berkata...

ana kekurangan orang nak angkat beras. anta boleh tolong tak?

lagi satu, beras tak cukup. ada 40 kampit jer. tapi yang perlunya 60 orang. anta boleh tambah 20 kampit lagi tak? kalau boleh, anta sponsor kewangan lagi. boleh tak? masa ni la anta nak bayar zakat pun....

tolonglaaa.. pleassss..


sekian

Al-Bakistani

rendang berkata...

assalamualaikum w.b.t.

Segala puji bagi Allah,tuhan sekalian alam.Saya rasa blog ini ada banyak manfaat ilmiahnya.

Walaubagaimanapun,saya harap komen-komen yang mempunyai bahasa yang kurang enak dibaca ini tak mencacatkan isinya.

Harap para pengkomen dapat menggunakan bahasa yang lebih elok untuk dibaca.

Bukan adab kita orang Islam untuk berkata begitu hatta dalam menegur sekalipun.

Wallahu a'lam.