Jumaat, 13 Mac 2009

TERDESAK SAMPAI TERSEDAK

TERDESAK SAMPAI TERSEDAK

Takut dengan sejarah, ekoran itu sejarah diputar belitkan. Itulah parti ”orang tua”, dulu kawan dengan Bristish, kini sudah jadi ”British”, selama-lamanya akan berada dalam muzium, sama ada di luar, ataupun di dalam British.

Kalau dulu, British sanggup melahirkan perbalahan antara kaum di Tanah Melayu, demi mempertahankan kekusaan mereka yang semakin hari semakin layu. Dahulu, tindakan British itu dipandang keji, tetapi kini menjadi tauladan utama mereka yang berfikiran jijik.

Plak Demokrasi bawah pokok di perak hasil sidang DUN, menjadi bayangan mimpi ngeri bagi mereka yang tidak ada tamadun. Pemikiran mereka singkat, seperti Orang Utan meradang tak dapat pisang sesikat.

Haa.. siapakah gerangan pemecah Plak Demokrasi yang indah??? Pasti dari mereka yang bencikan keamananan yang sering menjadi cita-cita rakyat semenjak sekian sudah.

Tersedak atau terdesak.. ke terdesak sampai tersedak...

Apakan daya, Orang Utan kini bukan sekadar berada dalam Hutan atau Zoo negara, tetapi sudah berada dikalangan pendokong-pendokong ketassuban yang datang dari gerombolan ”Babi Negara”...

Aku juga tertanya-tanya??...woh Kon Hooo?????....mungkin jawapan kita adalah ” nehi kabhi-kabhi nehi karooo”, tetapi tidak mustahil kita akan kata "Dharur Ji Ha..ingkar nah karoo ” ...

Sekian

P/S : woh kon ho : siapakah dia... Nehi kabhi-kabhi nehi karoo : mereka tidak sekali kali lakukan... dharur ji ha.. ingkar nah karoo : mesti katakan "Ya", jangan nafikan lagi...

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
13 mac 2009 * 6:36 petang



2 ulasan:

bumilangit berkata...

dari sumber bukan polis, saksi berkata yang suspek pemecah plat itu gagal di-cam wajahnya kerana agak gelap.

namun, menurut saksi, kepalanya memantulkan cahaya bila disuluh dengan torch light.

suspek dikatakan tidak begitu tinggi, berbadan gempal dan tidak begitu bijak walaupun mempunyai doktor dihadapan namanya.

oppsss....

Tanpa Nama berkata...

itulah kerja kaum jahilliah yang masih wujud dimalaysia.Hanya Allah s.w.t.yang mengetahuinya apa yang tersurat dan tersirat.tetapi fahamkah Mb kudeta dr.zambry yang menyamakan peristiwa itu dengan revolusi perancis yang menumbangkan pemerintahan beraja.mungkin sejarah itu aje yang diketahuinya.sedang pokok ini adalah makhluk yang diciptakan oleh Allah s.w.t.,dimana belakunya peristiwa ba'ah terhadap rasulullah s.a.w.dibawah pokok oleh kaum muslimin.