Ahad, 2 Mei 2010

POLIS ISRAEL DAN POLIS INDIA


PERTAMA:

Kes Aminur Rashid. Mula-mula Polis dakwa dia penjenayah. kemudian, dengar pula dia gostan kereta nak langgar polis. Polis tambah lagi ajinomoto, dakwa dalam bonet kereta dia ada parang sebagai bukti dia penjenayah.

Tidak lama kemudian, kakak Aminurrasyid kata, tak ada parang. Lagipun, tidak semestinya orang yang bawa parang itu penjenayah.

Teman Aminur rashid bagitau, Aminurrashid tidak gostan kereta seperti didakwa, sebab dia terbabas itu sebab setelah ditembak yang kena di kepalanya. dengan kata lain, dia dah mati. kalau dia dah mati, macam mana dia boleh gostan kereta nak langgar polis.

Jika ini terbukti, macam mana orang nak percaya dengan polis? Polis tidak boleh salahkan rakyat, tetapi polis sendiri wajib salahkan diri mereka.

Mereka-reka bukti tuduhan, bukan sikap dan cara polis Malaysia, tetapi ia adalah sikap polis Israel.

KEDUA:

Di malaysia ini, orang yang kita boleh tengok pegang pistol atau senapang di tempat awam ini hanya polis dan askar. orang biasa tidak boleh memiliki senjata api melainkan mendapat lesen.

Kalau ada penjenayah pegang senjata api, menjadi tanggungjawab polis menangkapnya. Penjenayah kadang-kadang menembak orang awam, dan kadang-kadang tembak polis juga. tetapi jangan lupa, dalam filem hindi dan tamil, bahawa polis boleh diupah oleh penjenayah, bahkan ada juga polis itu adalah penjenayah.

Nasib baik Malaysia bukan negara india...

sekian

Wallahu 'Alam

Al-Bakistani


- Sri Indah (B), Sg Buloh
2 Mei 2010 * 4:51 petang

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1.Yang lain!biar mahkamah yang tentukan!biar peguam masing-masing!sapa-sapa yang ada akai!!boleh teliti kedua-dua fakta dari kedua pihak yang terlibat!!kemudian buat penilaian!sapa yang salah!sapa yang betui!!
2.yang pasti!sapa yang bagi kereta kat allahyarham amirul harus diSEBAT!lesen tak dak!umuq 15 tahun!masa jam 2 pagi!!apa punya orang yang boleh bagi kereta pada budak 15 tahun!tak dak lesen!memandu pada jam dua pagi!!sepatutnya tuan punya kereta!orang pertama yang harus disalahkan!!

Tanpa Nama berkata...

ustaz... yg peliknya ulasan dan artikel ustaz langsung tak salahkan kakak dan ibu aminul rashid... inikah keadilan Islam yg ustaz perjuangkan Wan Ji ooiiiiii ...hang makin lalut aku tengok ...