Sabtu, 21 Februari 2009

UMNO LEBIH JAHAT DARI BRITISH

UMNO LEBIH JAHAT DARI BRITISH

Utusan malaysia hari ini melaporkan;

”KANGAR 21 Feb. - Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Syed Sirajuddin Jamalullail mengingatkan semua pihak jangan sesekali mempolitikkan isu perkauman kerana ia akan membawa musibah besar kepada negara
[1]

KOMEN:

Di Malaysia ini, yang suka mempolitikkan isu perkauman ini adalah Bristih dan anak buah British, iaitu UMNO laknatullah.

Kalau kita baca balik sejarah, diceritakan dahulu Bristish lah yang bertanggungjawab memasukkan bangsa India dan Cina ke Tanah melayu. ini kerana, dasar British ketika itu adalah, menggalakkan sesiapa sahaja datang ke tanah melayu untuk melabur, berniaga, berdagang, bekerja dan menetap di tanah melayu telah menyebabkan ramai orang asing tinggal dan menetap di Tanah Melayu
[2]. Berbagai-bagai alasan yang kedengaran ketika itu.

Tahu-tahu, masa British membuat cadangan terhadap perlembagaan persekutuan yang menggantikan rancangan Malayan Union pada disember 1946, mereka menanam doktrin dalam jiwa orang-orang melayu ketika itu bahawa orang Cina dan Orang india adalah ancaman kepada bangsa melayu dan tidak harus diberikan kerakyatan persekutuan kepada mereka.

Tujuan British melakukan sedemikian adalah mahu melihat pertembungan perkauman rakyat tanah melayu yang berbilang kaum ketika itu agar mereka bergaduh sesama mereka, lalu dengan itu, British akan terus menjajah tanah melayu
[3].

Keadaan yang sama berlaku pada UMNO kini. Merekalah yang menghapuskan kekebalan raja-raja melayu pada tahun 1983 dan 1990, dengan menyempitkan ruang kuasa raja-raja melayu dalam undang-undang, tahu-tahu kini, apabila kita mengikut peruntukan undang-undang yang telah dilakukan oleh UMNO hasil dari hilangnya kekebalan raja-raja melayu, mereka pula menuduh kita sebagai derhaka.

Persoalannya, siapa yang derhaka????

Maka kedengaranlah kalimah ”daulat tuanku” yang dilaungkan oleh orang-orang UMNO berjiwa binatang itu. semuanya adalah lakonan, retorik dan hipokrit, demi mahu mempertahankan kuasa mereka yang semakin hari dibenci oleh rakyat.

Kini, demi menjaga kekuasaan mereka, mereka menimbulkan semangat perkauman melayu. Mereka menimbulkan Assobiyyah perkauman melayu dengan menggambarkan jijik terhadap bangsa-bangsa lain, yang telah menjadi rakyat Malaysia.

Memang UMNO ini jahat. Mereka lebih jahat dari British. Kalau British jajah kita yang bukan orang british, tetapi UMNO lebih jahat kerana UMNO menjajah orang melayu sendiri; orang seagama dan sebangsa dengan mereka.

UMNO wajib di lupuskan dari atas muka bumi Allah ini....

Memang UMNO jijik dan kotor !!!!!

Sekian

Wallahu ’Alam

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
22 Febuari 2009 * 2:09 petang.


[1]http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0222&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_03.htm
[2] Target PKSR Kajian Tempatan : m/s 102. Sejarah SPM tingkatan 4&5 : m.s 541.
[3] Gerakan kiri Melayu dalam perjuangan kemerdekaan : m.s 68.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau benar Umno perjuangkan Melayu, kembalikan semula kekebalan Raja Melayu. Kalau tidak, memang benarlah Umno itu dajal.