Sabtu, 7 Mac 2009

KE”MUZIUM”AN UMNO SEMAKIN HAMPIR??

UMNO adalah parti tua yang terlalu hampir tarikh luputnya
KE”MUZIUM”AN UMNO SEMAKIN HAMPIR??

Isu kisah Altantuya yang melibatkan Timbalan Presiden UMNO yang didedahkan oleh akhbar luar negara tidak terjawab-jawab lagi. begitujuga, cabaran Ketua PKR Bahagian Ipoh agar mendakwa beliau di mahkamah untuk beliau dedahkan rasuah yang melibatkan Timbalan Presiden UMNO juga tidak terjawab-jawab.

Tiba-tiba keluar berita demostrasi membantah pelajaran Matematik dan Sains dalam Bahasa Inggeris, didapati rakyat diserang oleh pihak Polis, walaupun demonstrasi itu direstui oleh Tuanku Agong, bahkan pihak polis sendiri.

Rakyat bawahan semakin benci, cendekiawan pula rasa meluat. Sudah sampai masanya UMNO menunggu hayatnya, apakah berjaya disambung lagi dengan jantung bateri, ataupun bateri jantung itu sudah kehabisan power???

antara dua israel....

Apa strategi UMNO bagi menambah power bateri jantungnya itu???

Maka kedengaranlah isu mempertahankan raja-raja melayu, sedangkan dikala ini, raja-raja melayu sudah kehilangan taring. Semuanya disebabkan UMNO derhaka yang telah mencabutnya.

Isu melayu pula diperkatakan. Melayu berpecah belah kononnya. Isu sekarang, bukan melayu berpecah, tetapi melayu sudah ada yang mahu kebenaran, dan ada melayu yang masih mempertahankan kesesatan.

Nampaknya, gendang yang dimainkan oleh UMNO adalah gendang mainan orang tua. Sudah tidak kuat lagi. bunyi pun sudah tidak memberangsangkan untuk orang menari.

UMNO dengan kesesatannya. Terus dengan penipuannya. Terus dengan perabis duit rakyatnya.

yahudi Israel, yahudi tidak israel???

Rakyat sedar semua itu. Melayu, cina, India, kadazan, iban dan seluruh rakyat sudah mula buka mata. mereka sudah ada ilmu, sudah ada kesedaran. Mereka sudah cerdik, bahkan kecerdikan mereka lebih baik berbanding Perdana Menteri, Timbalan perdana Menteri, Menteri Kabinet yang pemikiran mereka setahap dan setara dengan orang Utan yang tidak bertamadun.

Bodoh.. memang UMNO ini bodoh. Pemimpin mereka sudah kesempitan. Mereka sudah tiada modal untuk menjawab serangan rakyat. Mereka mula gelabah, maka kebodohan mereka semakin terserlah.

Dengan rakyat mereka mencari hal, dengan para bijaksana dibuat pasal. Maka bermulalah ke”muzium”an UMNO. Jika tidak ke muzium Negara pun, mungkin Zoo Negara bersedia menerima mereka.

Masa itu, mungkin cucu kita akan terkejut, rupa-rupanya binatang berbulu itu sudah bertukar nama, dari Orang Utan kepada Orang UMNO.

UMNO adalah jijik dan kotor.... Setiap undi membawa padah....

Sekian

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
8 mac 2009 * 11:44 pagi






9 ulasan:

ar-rashidin berkata...

bagus!!! pergi menentang pemerintah..
lepas ni gi bom kat putrajaya.. sebijik perangai khawarij...

Tanpa Nama berkata...

tu la pasal... khawarij UMNO dah semakin terserlah.. maklumlah Khawarij ala UMNO ni licik sikit, tak macam khawarij yang lawan Saidina Ali dulu...

Khawarij UMNO ni, dorang serang pemerintah dalam strategi sulit. guna kuasa politik. sebab tu, Sultan dah tak ada kuasa...

memang Khawarij UMNO ni jahat.

sekian

Al-Bakistani

ar-rashidin berkata...

oh, jdnya, kalau orang lain buat maksiat, kita nk ikut jugak ke tuk guru?

Al-Bakistani berkata...

maksiat yang dibuat wajib dicegah, walaupun yang buat itu adalah pemimpin...

sekian

Al-Bakistani

ar-rashidin berkata...

tp nabi dah syariatkan cara mencegahkn tuk guru??

patik rasa tuk guru yang blaja sampai azhar tentu tahu kan??

Tanpa Nama berkata...

dan nabi tidak ajar satu cara sahaja.... bahkan banyak cara... orang ngaji azhar mesti tahu cara-cara tu...

sekian

Al-Bakistani

ar-rashidin berkata...

nabi ajar ke kumpul2 jerit??

ye la, patik yg dangkal ilmu x smpai ke azhar lg tak nmpk pn dakwah cara nabi...

kalau bukan cara nabi, cara siapa ya??

Tanpa Nama berkata...

apakah semua yang nabi tak buat itu, lalu dibuat, maka itu adalah larangan dari nabi????

rasanya, orang dangkal ilmu pun tahu kot benda-benda macam ni....

sekian

Al-Bakistani

ar-rashidin berkata...

tapi tok syeikh, nabi dah ajar cara tegur baik2. ni kan pulak jerit2 tengah jalan.