Selasa, 3 Mac 2009

TIDAK BERTAMADUN???

cuba teka.. mana satu Orang Utan, dan mana satu Orang UMNO???

TIDAK BERTAMADUN???

Utusan Malaysia melaporkan;

“KUALA LUMPUR 3 Mac - Menteri Pelancongan, Datuk Seri Azalina Othman Said hari ini berkata tindakan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak V. Sivakumar dan 27 anggota dewan yang terdiri daripada DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas menghadiri persidangan dewan di bawah pokok adalah satu tindakan yang tidak bertamadun
[1]

KOMEN:

Kalau kita tengok balik filem Laksamana Do Re Mi, kita akan dapati satu babak, dimana didapati raja dari negeri Pasir dua butir duduk dibawah pokok. Apabila ditanya, mengapa mereka duduk di bawah pokok itu, jawapan yang diberikan adalah, untuk mempertahankan kerajaan yang ada, setelah dikhianati oleh seorang regim ganas yang bernama Menteri Pasola.

Kalau raja tidak duduk kat bawah pokok itu, nanti orang akan kata, kerajaan itu sudah tiada lagi. ini kerana, semua rakyat sudah lari, meninggalkan negeri tersebut.

Keadaan yang sama juga berlaku di Perak pada hari ini. Kalau tidak diadakan sidang DUN di bawah pokok tersebut, sudah pasti kita akan dapati Negara ini tidak layak langsung disebut sebagai Negara yang mengamalkan demokrasi.

Tapi hakikatnya, Negara ini sebenarnya sudah menuju ke arah Negara mafia ala gangster, walaupun mengikut dakwaannya, Negara ini adalah Negara demokrasi.

Mana tidaknya???

Pengisytiharan lompat parti dilakukan diluar sidang DUN. Majlis angkat sumpah Menteri Besar jadian dilakukan sebelum berlaku sidang DUN. Rampasan kerajaan dalam keadaan yang tidak mengikut undang-undang yang sah.

Pada hari ini juga, seorang menteri dari parti jijik, parti orang utan sudah mula bersuara rentetan tindakan ADUN-ADUN PR mengadakan Sidang DUN dibawah pokok ekoran tindakan kerajaan Pusat pimpinan parti Orang Utan mengunci Dewan DUN.

Tidak bertamadun katanya…persoalannya, apakah tindakan merampas kerajaan Perak dengan melanggar peruntukan undang-undang itu adalah bertamadun???

Inilah demokrasi ala Malaysia. ia bukan demokrasi, tetapi disebut oleh Dr Siddiq Fadhil sebagai Kedemokrasi-demokrasian (seperti kekuning-kuningan), iaitu tidak demokrasi, tetapi didakwa sebagai demokrasi.

Nampak gayanya, sudah terbukti lagi nyata, Malaysia kini sudah diperintah oleh Mafia Orang Utan. Diperintah oleh parti-parti jijik, terdiri dari UMNO, MCA dan MIC. Parti-parti ini wajib dihapuskan di atas muka bumi Allah. jika tidak, pasti dimasa akan datang, Negara kita akan hancur disebabkan sudah tiada kedaulatan undang-undang.

Sekian

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

ustaz_bakistani@yahoo.com



- Sri Indah (B), Sg Buloh
3 Mac 2009 * 10:42 malam.


[1]http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0303&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_21.htm

Tiada ulasan: