Rabu, 6 Januari 2010

UMNO NAK PSYWAR PAS DALAM ISU KALIMAH ”ALLAH”


UMNO NAK PSYWAR PAS DALAM ISU KALIMAH ”ALLAH”

Isu kalimah Allah dimainkan oleh UMNO. Jika UMNO berjaya bermain dengan Isu ini, sudah pasti ia dapat memberi satu imej buruk terhadap PAS. Jika PAS menerima keizinan kalimah Allah untuk non Muslim pun jadi buruk, jika tidak menerima juga jadi buruk.

Ekoran itu, tidak hairan ada khabar-khabar angin bertiup kencang menyatakan bahawa, isu kalimah ”Allah” merupakan agenda task Post 2010 dalam usaha gabungan antara PAS-UMNO. Alasan mereka, apabila isu ini timbul, mengapa Nasharuddin mat isa terus bersuara yang dilihat sealiran dengan UMNO. Aku tidak percaya dengan khabar berita angin ini. Padaku, ia merupakan satu fitnah, yang terpulang siapa sahaja untuk menolak atau menerimanya.

Jika dibaca buku secara peperangan terdahulu, dalam kaedah berperang ada menyebut bahawa, apabila musuh bergedang, jangan sekali-kali kita menari dengan gendang mainan mereka, waima lagu mainan gendang mereka sama sedap, sama tone dengan alunan gendang mainan kita. Sebaliknya, jika mahu melawan musuh, kita turut sama bergendang, agar musuh akan menari dengan mainan gendang kita. Apabila musuh sudah menari dengan gendang kita, baru kita akan berjaya membentuk kedudukan musuh, dan seterusnya mudah untuk kita mengalahkan musuh.

Justeru dalam isu kalimah ”Allah”, kalau aku jadi Presiden, Timbalan presiden, atau salah seorang naib Presiden PAS, aku tidak akan keluarkan statement “minta melayu bersatu” dalam isu kalimah Allah, agar sama-sama mendesak mahkamah tarik balik keputusan yang dibuat, atau sebagainya.

Juga aku tidak akan sama-sama demonstrasi dengan UMNO untuk mendesak agar dibatalkan keputusan mahkamah tersebut. tetapi, yang aku akan lakukan adalah, menyeru semua rakyat Malaysia terlibat dalam demonstrasi mendesak agar jabatan agama Islam di seluruh Negara, termasuk JAKIM, IKIM, JAIS, JAWI dan banyak lagi, memperkukuhkan gerakan dakwah di Malaysia; bergerak serius dalam menerangkan maksud kalimah “Allah” dari sudut ajaran islam, seperti yang termaktub dalam surah Al-Ikhlas.6

Aku akan mendesak, agar kerajaan memperhebatkan gerakan dakwah kepada anak-anak muda Islam di seluruh negara. Bahkan, bersedia bekerja sama untuk memberi bantuan kepada jabatan agama diseluruh negara dengan menyediakan pendakwah-pendakwah untuk melaksanakan dakwah Islamiyyah ini ke seluruh Negara.

Sekian

"Allah For All * Islam For All"

"Islam Adil Untuk Semua"

Wallahu ’Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com


- Sri Indah (B), Sg Buloh
6 Januari 2010 * 11:16 malam

7 ulasan:

CC TOO berkata...

KALAU SEKIRANYA USAHA MENGGUNAKAN KALIMAH ALLAH INI MERUPAKAN PSYWAR TELAH MEMBERIKAN INDIKASI BERIKUT (PENGANJUR adalah pihak yang menjalankan psyops atau psywar menggunakan kalimah allah ini):
1. PENGANJUR TELAH KEHILANGAN INISIATIF BAGI MENGUASAI MASYARAKAT MELAYU.
2. SOKONGAN MASYARAKAT MELAYU TELAH BERADA TAHAP YANG AMAT KRITIKAL KEPADA PIHAK PENGANJUR.
3. PENGANJUR GAGAL MEMAHAMI SITUASI SEMASA MASYARAKAT.
4. PENGANJUR TIDAK BERPENGALAMAN.
5. RISIKO YANG TERLALU BESAR TELAH DI EKSPLOITASIKAN DAN BACKBLAST YANG TERUK AKAN MENIMPA PENGANJUR.
6. YANG PASTI PEMILIHAN SUBJEK INI JELAS GAGAL DAN BUKAN SAHAJA MEJEJASKAN REPUTASI PENGANJUR TETAPI JUGA PIHAK PEMERINTAH.

Erdogan berkata...

wei, ko tak abis abis nak kata orang. ko tu sape nak kate pimpinan?? ko jgn poyo la. bla la ko.................

Tanpa Nama berkata...

wan ji babi
sanggup ko kutuk ustaz haron din, ko kate die ulama' kepala lutut.

memang celaka kau ni..

bangsat, babi, makbapak kau tak ajar ke spy hormat dgn ulama'...

aku tak pelu hormat dgn ko, sbb kau ni bukan ulamak, kau ni perangai mcm pukimak!

Tanpa Nama berkata...

Harun Din Ulama’ Kepala Lutut”-Wan Ji

Betulke..kenyataan ustaz..ni..,klu betul lebih baik minta maaf tok guru saya..Jagalah akhlak ,sekalipun tak bersetuju.Malah,statement Haron Din itu pun sekadar antara beberapa pandapat ulama`.Dr Haron Din sekadar menjelaskan pendapt ulama` yang bersetuju dan tidak berstuju dgn isu Kalimah Allah ini.
Sila rujuk:http://syukran.wordpress.com

Tanpa Nama berkata...

http://syukran.wordpress.com/2010/01/07/wan-ji-kata-harun-din-ulama-kepala-lutut/#more-2930

Tanpa Nama berkata...

Asslamu'alaikum.. Wan Ji.. enta dah pasti ke benda ni??? ( Ya Allah,alangkah baiknya jika tangan yg munulis ini tak dibakar api neraka )....

Fikrah pas berkata...

kepala lutut punya orang yang komen sume ni